Sidor

lördag 10 januari 2009

Nu har julen dansats ut...

Idag har jag börjat plocka ner julsakerna. Jag har granen och gardinerna i köket och tv-rummet kvar. Mitt i all denna kaos som uppstog, det var tomtar och ljusstakar överallt, ringde ett par kompisar som var på väg hit o ville dricka kaffe. Fan, jävlar, panikröj. Hann plocka undan alla kartonger , ta en snabbdamsugning och göra mig iordning. Tycker det är roligt när folk bara kommer förbi, det händer inte så ofta här. Och en del som man tycker borde komma o hälsa på ibland får man nästan tjata ihjäl sig på för att de ska komma.
A har varit på kalas hos sin kompis M. Var o hämtade han, han hade fått en påse med godis och en jojo. Fast han har lite svårt med att få den att göra som han vill. Jag testade och klarade det riktigt bra. Han blev jätte imponerad av att jag var så bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

visst är det skönt när man får plocka bort alla julsaker tillsist. även fast julen är jätte mysig så är det endå en lättnad att få ta bort allt krimskrams!