Sidor

söndag 25 januari 2009

Facebook

Blev medlem på facebook för ett tag sedan. Har inte riktigt förstått mig på det till att börja med. Men nu så har jag blivit engagerad. Även M har kommit igång där. Har hittat många gamla klasskompisar och även kompisar jag umgås med nu. Har nu kommit upp i 30 stycken vänner. En del har ju flera hundra vänner. Men vad är det för mening att bli vän med någon man inte känner? I coh för sig känner jag väl inte klasskompisarna längre men gjorde ju det när vi gick i skolan. En del av dem gick jag med ända från lekis till nian. Och en del från ettan. Tycker det är roligt att se vad andra gör som man inte har träffat på ett antal år. Endel av klasskompisarna träffade jag på återträffen vi hade för ett par år sedan. Men endel var inte där. Det är många som har flyttat långt bort. Nån bor i Orsa, nån bor i Göteborg, nån bor i Stockholm och några bor kvar i Tidaholm.

Idag kommer mamma och pappa på lunch. Ska göra en lasagne tänkte jag. Det var ett tag sedan. Har faktiskt skrivit en matsedel för nästa vecka. Får se om den håller i längden. Försökte tänka till när jag var och handlade igår så jag fick med det mesta.

Inga kommentarer: