Sidor

söndag 18 januari 2009

Kloka svar

A har börjat att komma med riktigt roliga svar om man frågar han något.
Igår ringde hans fadder och gratulerade han på namnsdagen. Hon frågade hur han mådde. Men han mådde inte så bra sa han. Nähä vad e de fatt frågade hon. Jag har ont i benet, i blodådran !? har gått av svarade han. Jag hörde hans svar och brast ut i ett gapskratt! Vad har han fått detta ifrån?
På eftermiddagen var vi hos mina föräldrar en sväng. Vi satt i tv-rummet och kollade på skidskytte och A satt på golvet och lekte med sina bilar. Han har lite svart med R-ljudet, allt han säger med R låter som J. Så vi försökte med lite olika ord med R i men han sa de bara med J. Så frågade jag han vad klockan säger när den ringer. Ding- Dong svarade han. Det var ju inte det jag hade räknat med som svar. Jag tänkte ju på Rrrrrrrrrrrrrrrr. Ha ha vad det kan bli dumt ibland.

3 kommentarer:

sandra sa...

Skönt att jag inte är ensam... :D

Linda sa...

Hihi, ja han är ju för härlig lille A! Skrattade gott när ni var hemma här häromdagen! :-D

Har en grej till dig i min blogg! ;-)

kram Linda

Anonym sa...

Ungar säger det mest roliga och många gånger undrar man vart det kommer från.

Min stora tjej som är 6 nu sa en dag för ett år sen att bold det smakar minnsann järn.
Har ingen aning vart hon fått det ifrån.

Hoppas du får en fin dag nu // Linda