Sidor

söndag 4 juli 2010

Saftkalas =)

Igår förmiddag var jag i Missveden utanför Hjo o plockade jordgubbar. Min kompis L var också med men hon var barnvakt medans jag plockade för hon har fått så himla ont i sin rygg. Så vi bytte lite tjänster. Jag plockade jordgubbar till henne o hon var barnvakt åt Lilleman.
Så nu har jag fixat ihop 8 liter jordgubbssaft! Jag kan verkligen rekomendera detta receptet!

Rårörd jordgubbssaft
3 l jordgubbar
2 l vatten
1 påse vinsyra
Mosa ihop jordgubbarna och häll i vattnet och vinsyra och rör om. Täck över o låt stå över natten.

2 kg strösocker
Atamon

Sila av saften. Blanda i sockret och atamonen.
Häll upp i flaskor.

Idag har det varit en kille här och monterat markiser och rullgardiner. Ska bli skönt o slippa ha solen skinande rakt in. Förhoppningsvis så kommer det bli lite svalare här inne också!

1 kommentar:

Linda sa...

Ja den saften är världens godaste!! :-)

Tack för igår!

Kram kram!!