Sidor

tisdag 6 juli 2010

Odjur!

Inatt har Lilleman sovit bra! Han sov ända till kvart i sex innan han vaknade o var hungrig! De e nog rekord.
Men när jag tog upp honom när vi skulle gå upp såg jag att han hade något under hakan! Trodde de var ludd först men det var det inte! Det var en otäck fästing! Usch, jag bara hatar dessa odjur. Jag hade en som kröp på mitt ben häromdagen. Har kollat hur det ser ut ett par gånger idag. Det är lite rött. Blir det värre får jag väl ringa till vårdcentralen i morgon o kolla med dem om han behöver kollas upp. Eftersom vi bor på ett utsatt område med många sjuka fästingar så blir man ju lite orolig! Men jag tror att när de e så små är det ingen fara. De har ett visst skydd genom amningen.

1 kommentar:

Linda sa...

Fy vad äckligt det är med fästingar! :-( Nä, när det gäller tbe så blir man nog sjukare av det om man är vuxen än om man är ett litet barn. Förut var ju rekommendationerna att barn under skolåldern inte behövde vaccineras. Fast sen ändrade de det till 1 år. Och hur det är nu har jag lite dålig koll på.

Kram kram!!