Sidor

fredag 30 juli 2010

Orättvist elle inte?

Min vän L drabbades av bröstcancer i höstas och har nu gått igenom en hel del olika behandlingar. Hon har fått cellgifter, opererats och nu sist strålbehandling. Hon har 4 fina pojkar att rå om. Hon har ett fint hus och fina husdjur och många fina människor runt omkring sig. Nu har hon fått ännu ett bakslag. Skiten har spritt sig till ryggen. Hon har så ont så hon kan inte sova på nätterna hon har fått många olika smärtlindrande tabletter men ingen av de verkar hjälpa henne!
Är detta rättvist? Ska en så fin människa drabbas av så mycket på en gång. Hon är ju ung, hon ska kunna njuta av sina barn o sommaren. Men de kan hon ju inte göra fullt ut, hon måste ju åka till sjukhuset på strålbehandlingar varje dag. Hon kan inte ta dagen som den kommer utan har alltid ett besök på sjukhuset hon måste göra! Varför! Finns så många otäcka människor som enligt mig inte är värda att leva! Men min L tycker jag ska få fortsätta leva sitt liv, hon ska få se sina barn växa upp och även så småningom även sina barnbarn!
Ni kanske tycker att jag har fel men de e så här jag känner. Om en tant elle gubbe på 70 år får cancer o går bort har de ju faktiskt levt ett långt liv. Men en småbarnsmamma ska väl få se sina barn växa upp!

Lindas insamling till cancerfonden är fortfarande igång! Gå in o skänk en 50 lapp! Många bäckar små.... Med tillräckligt med pengar ska de väl nån gång hitta ett botemedel till cancer!

Gå även in på hennes blogg o läs! Linda skriver...

Inga kommentarer: