Sidor

torsdag 4 november 2010

Lilleman 9 månader!

Idag är Lilleman 9 månader. Nästa vecka har han varit ute i världen lika länge som han låg i min mage =)
Han har nu lärt sig o sitta helt själv och kan ta sig från sittandes till krälande! Han har inte kommit på hur man gör när man kryper än. Han tar sig upp till krypställning men mer blir det inte! Han har inte kommit på de där med att ställa sig upp heller, vilket är skönt. Däremot har han kommit på att alla sladdar som hänger överallt är väldigt spännande! Häromdagen lyckades han dra ner en vas som stog i köksfönstret. Och idag häll fönsterlampan fara i golvet. Han har fått 2 tänder nere och igår hade två tänder spruckit igenom uppe. Ena framtanden o en sidotand! De andra 2 bredvid är på gång också! Alla säger att de dregglar så när tänderna kommer men jag tycker inte detta stämmer på Lilleman!

Idag har jag varit iväg med Anton hos doktorn, han har inte piggnat till ordentligt än. Han har ingen feber men jag tycker han är allmänt hängig och äter dåligt! De tog blodprover på han men hittade inget. Var bara vanligt förkylningsvirus sa doktorn. Han skrev ut mer hostmedicin för den vi har är snart slut. Han hostar o hostar. I natt vaknade han o hostade så att han kräktes. Hoppas nu att denna sort han fick idag är bättre än den han hade innan!

2 kommentarer:

Mamma Mima på Landet sa...

Visst går det snabbt!? Nästan fööör snabbt tycker jag! =( Även om alla åldrar har sin charm.

Hoppas "storingen" kryar på sej!

Kram/Mima

Ps. kom in å tävla hos mej vetja! =P

Julia sa...

Hälsa Anton att han ska krya på sig!