Sidor

söndag 21 november 2010

Antons ambulans

Anton fick en bok när han var liten som heter Antons ambulans. Vi tyckte den passade bra till honom :)
Idag fick han fram den för han skulle försöka läsa den själv. Men han läste bara första meningen men sen var det inte roligt längre. Så jag tog boken o började läsa den, för jag kommer inte ihåg hur den var.
Så här börjar den:

Hej! Jag heter Anton och jag kör ambulans. Med ambulansen hämtar jag människor som är sjuka eller har skadat sig och som ska till sjukhus.
Jag skahem till Isak. Han har ramlat ner från ett träd.

Hade inte en aning om att båda barnens namn var med i boken. Vad förvånad jag blev.
Jag tyckte det var häftigt!

1 kommentar:

Mamma Mima på Landet sa...

Va kul! =)
Jag har en bok som barnens namn är med i, men då fick man fylla i vart man bodde, hur gammal barnet var och vad barnets syskon och kompisar hette, Sen handlar sagan om allt det. =) Kul idé.
Men ännu roligare eftersom denna boken inte var en sån bok!
Kram på dej!/Mima