Sidor

lördag 8 januari 2011

Slöardag

Idag har det varit en riktigt slöardag. Har knappt gjort nåt viktigt, inte ens lagat mat. Till lunch åt vi resterna av pizzan vi köpte med hem från Tidaholm igår och kvällsmaten fixade sambon. Wokad kyckling med grönsaker och ris.
Vi var iväg o skulle åka pulka i eftermiddags men när vi väl hade kommit dit så spöregnade det!
Det har verkligen varit riktigt skitväder idag! Regnigt och grått och ett par plusgrader. Då har jag hellre massa minusgrader istället.
Var iväg till Tidaholm igår, kikade in på Lindex för o se om det hade kommit in något nytt sen jag var där sist. Men jag hitta inget roligt igår heller! Hittade nån tunika/ skjorta men då blev jag snål i stället! Tänkte kolla när jag kommer till Jönköping nästa gång.

Nu sitter jag o Anton o kollar på Fångarna på fortet o äter godis. Lilleman har förhoppningsvis somnat, han är iaf tyst. Han har börjat dumma sig när han ska sova, förut var det bara att gå in o lägga honom o så somnade han. Men nu ligger han bara o skriker tills man kommer in. Sen får man stå o klappa honom tills han lugnat sig igen, då kan man kanske smyga ut!

Han har nu lärt sig i ställa sig upp vid saker, men det är väldigt vingligt. Ska bli roligt o se om han kommer gå till sin ett årsdag!
Anton gick när han fyllde ett.

2 kommentarer:

Mamma Mima på Landet sa...

Jobbit! =( Inez har åxå blivit så. Undrar om det är nåt me åldern? Kommer inte ihåg hur dom andra va.
Men hoppas det går över, för det är ju så smidigt när man bara kan lägga dom sådär.
Vi kollade åxå på fångarna. Tycker att dom hade humor dom där brottarna! Vi skrattade gott i soffan! =)

Mamma Mima på Landet sa...

Hej kära vän!

Jo, den va i sockerpasta, så allt va ätbart! =) Gissa vilken min Inez gjorde när hon insåg att den gick å äta! Hihi... Hon brukar nämligen alltid ha bollen på svansen i munnen. Jag har det på film. Kanske lägger ut den (måste bara sätta in musik, för ja låter otroligt fjantig) haha...;)

Kram!