Sidor

onsdag 14 april 2010

Utvecklingssamtal

igår var jag på A:s skola på utvecklingssamtal! Han verkar trivas bra i skolan. Har inga problem med kompisar, han leker med den som är tillgänglig. Han har sina favoriter men är nån sjuk så kvittar det för honom! Det är himla skönt att han inte bara har en kompis utan kan leka med vem som! De arbetar i en arbetsbok varje dag men han har svårt att koncentrera sig, han blir lätt rastlös när han sitter still o kör han fast är det svårt att komma igång igen! Jag har köpt nån slags bok till honom också med siffror, diskuterade med hans fröken om att vi ska träna i den med så han lär sig tills han börjar skolan att man måste sitta still o jobba. Nu i förskoleklassen är det ju mycket lek!

Jag var på mödravården häromdagen också! Allt var bra och blodvärdet hade gått upp så jag ska inte äta några järntabletter mer. Eller jag har nog typ ätit 2 stycken sen förlossningen. Men nu kan jag kasta dem eller ge dem till nån som behöver! Det bästa med allt när jag var där var att jag fick väga mig! Har vägt mig hos mamma men två olika vågar kan man ju inte jämföra!
Jag vägde 3 kilo mindre nu än jag gjorde på inskrivningen! Skönt! Alla tjatar ju om att det är så svårt att gå ner de där kilona man går upp. Men jag gick nog bara upp 8 kilo tror jag.


I eftermiddag ska vi åka till Socialen o skriva faderskapspapper. har inte gjort det än så lilleman har varit faderslös fram till nu!


1 kommentar:

Linda sa...

Du ser ju... du BEHÖVER de där chokladflarnen!! :-)

Själv ställer jag mig helst inte på en våg. Kortison och cellgifter gör ju inte att vikten går åt rätt håll direkt. Usch, man svullnar och samlar på sig vätska i kroppen. Inte kul alls. Men jag hoppas det försvinner sen.

Kram!!