Sidor

torsdag 22 april 2010

Matsedel

Nu har jag gjort matsedal för 3 veckor framåt. Hoppas bara vi kan hålla det. Tänkte man kunde ha det rullande. Har försökt att variera det så gott det går. Med fisk en dag i veckan! Ja jag vet att man ska äta det minst 2 ggr i veckan men men. Pasta potatis o ris varierande. Smidig mat och lite mer avancerat. Och så har jag tagit hänsyn till vissa dagar som tex måndagar har A fotbollsträning o då kan det vara bra med något smidigt. Och torsdagar kan man äta nåt som inte är så gott att värma dagen efter för sambon behöver ju inte ha med sig något på fredan för han slutar tidigare då. Fredagar har jag valt någon "mysmat" Tex tacos.

Så har ser första veckan ut:
Måndag: Pytt i panna o ägg
Tisdag: Fläsk o morotspannkaka eller löksås o potatis
Onsdag: Ugnsbakad falukorv potatismos
Torsdag: Snitsel pommes o bearneise sås
Fredag: Kycklingpaj sallad
Lördag: Fisk pressadpotatis kallsås
Söndag: Kyckling m tomat o fetaost o ris

Tycker det känns som en bra vecka med blandad kompott! Började ju med denna igår så måndag o tisdag har inte stämt riktigt men nu så ska det lagas mat! Jag brukar laga mat minst en gång om dagen. Ibland på helgen brukar vi ha 2 mål lagade.

Nästa vecka ska Carléns fisk o vätterkräftor nyöppna sin butik! De har byggt helt nytt så nu ska vi föröka att handla fisk och diverse saker hos dem. De ska även ha färska räkor från västkusten också! Och annan mat och saker än fisk!

Inga kommentarer: