Sidor

tisdag 22 mars 2011

De börjar närma sig...

Nu e de inte länge kvar till jag ska börja jobba igen! Bara denna veckan o nästa sen börjar allvaret. Tänk att jag har varit hemma sen slutat på januari 2010! Vad snabbt det gick...
Nästa vecka ska vi börja skola in Isak på dagiset i Brandstorp. Hoppas att de går lätt o smidigt.
Anton ska ju vara på samma ställe fast på fritids så han har ju honom där ibland!
Jag ska ju jobba två skift som jag gjorde innan fast på en annan maskin. Ska jobba 8-14 o 14-22. Börjar med det iaf så får jag gå upp i tid senare.

Tänk att den här lille killen ska börja på dagis i nästa vecka...
Min lille plutt <3

Fördelen med att börja jobba igen är attt det kommer bli lite mer i plånboken=)  Man blir ju inte direkt rik på o gå hemma o vara föräldraledig.
Idag kunde man ju kolla om man får tillbaka eller ska betala restskatt. Nyfiken som jag är var jag tvungen o gå in o kolla. Skulle inte gjort det... Restskatt.... O inte lite heller... Blir o lägga undan  lite pengar varje månad fram tills man ska betala det så man slipper punga ut allt på en gång!

1 kommentar:

Linda sa...

Usch, restskatt är inte roligt! Har själv inte vågat kolla än (kan ju inte kolla det heller från sjukhuset för jag har mitt bank-id i dosan hemma).

Du ska se att det kommer gå jättebra för lilleman att börja på dagis. Han kommer charma alla där! :-) Håller tummarna för att det går så smidigt som möjligt.

kram Linda