Sidor

måndag 25 april 2011

Underbart....

Denna helg har det varit helt underbart väder. Solen har skinet från en klarblå himmel. Vi har varit ute en hel del. Isak har krupit runt i trädgården o grejat.
I fredagskväll hade vi besök av Ronny o Elisabeth, Lindas föräldrar o Adam. Vi grillade o jag o Elisabeth drack vin o Mikael o Ronny öl. Umgicks väldigt mycket med dem när jag jobbade i affären hos dem men sen anton kom har det inte blivit så mycket.
På påskafton hade vi mina föräldrar o mina svärföräldrar här. Vi åt påskmat så vi nästan sprack.
Mina föräldrar är ju väldigt trav intresserade så mamma var absolut tvungen o kolla den rätta raden på texttv. Sen kom hon ut alldeles tyst, o visade pappa raden. Hon hade fått in 7rätt! De gav 17000 kronor men sen hade hon lite 6or & några 5or. Så de blev totalt nästan 22000 kronor. Ett stort grattis till henne :)
Anton följde med mormor o morfar hem så påskdagens morgon hade vi de lugnt hemma med bara Isak. Vi var ute i solen. Isak kröp runt på gräsmattan o utforskade den.
På eftermiddagen var vi hos min äldste bror o drack kaffe o gratulerade honom. Han fyllde år den 23:e. Vi kollade även på deras nya husbil de har köpt!
På kvällen när vi kom hem grillade vi kött. De e så gott nu när man kan tända grillen!
Idag var jag vid Lindas grav med Maria. Även lindas moster Birgitta var där. Är så jobbigt o komma dit. Känns overkligt att hon inte finns. Men hon kommer alltid att finnas i mitt hjärta <3.
Jag var med Elisabeth o Birgitta på loppis i Rödån en sväng. Men köpte ingenting. Så mycket skräp det fanns.
I eftermiddag åkte vi en sväng på hökensås, vi åkte förbi falks grav o vidare förbi semesterbyn där vi köpte varsin glass. På vägen hem åkte vi in o hämtade anton hos Adam. Han har varit där o lekt hela dagen. Denna veckan tror jag att han har spenderat mer där borta än hemma.
Mikael skulle raka Antons hår ikväll. Han har blivit så långhårig o han är så varm av sig så på sommarn brukar vi ta rakapparaten o raka av det. Men våran fungerade inte så bra så Mikael fick åka o låna en av Elisabeth i stället. Våran luggades o hade sig så anton var helt förstörd. O han kunde ju inte åka tuffsig till skolan i morgon.
Ja, nu var denna långledighet över. Synd de går så snabbt. Nästa ledighet måste väl vara midsommar. O sen e de semester.

1 kommentar:

Mamma Mima på Landet sa...

Låter som en toppenhelg! <3
Yepp, vi hörs imorgon! =)
Hur jobbar du? Tidig vecka eller hur?

Kram å puss!