Sidor

lördag 2 april 2011

Ledsamt...

I dag var Lindas dödsannons med i tidningen. Kändes overkligt att läsa den. Vill inte riktigt förstå att jag aldrig mer kommer att träffa henne. Att aldrig mer få nåt sms av henne med nån fin bild på grabbarna eller att aldrig mer få äta kladdkaka med henne.  Går inte lång stund förrän jag  tänker på henne o blir ledsen. Finns så mycket runt omkring mig som påminner mig om henne.
Många sidor har även uppmärksammat henne. Expressen, mama o jnytt. Även JP hade en artikel om henne i veckan.
För att hedra hennes minne kan ni skänka en gåva till cancerfonden genom hennes insamling. Insamlingen kom upp i hennes sista mål 111 111 kronor samma dag som hon somnade in. Men mer pengar behövs till cancerforskningen!


 
Man kan även ge en summa pengar till hennes egen insamling " Till mina prinsar" som går till hennes barn.
 
Vill ni skicka blommor till hennes begravning så kontaktar ni Sandstedts begravningsbyrå på tel. 0502-109 09 senast 10/4.


Idag är det 5 år sedan min mormor dog. Och henne saknar jag också nåt oerhört. Var mycket hos henne när jag var liten.
Min fina mormor <3

8 kommentarer:

Anonym sa...

livet är alldeles förhårt i bland malin men jag stöttar dig i alla väder din mikael

Fnissi sa...

Här kommer en liten dikt till dig, som jag tycker mycket om. Det är någon som heter Birgitta Bäckström som skrivit den. KRAM till dig! <3

"Det kommer en dag när jag är borta,
En dag då mitt liv har tagit slut.
Så länge du minns mig är jag kvar ändå
och finns i din närhet som förut.
Jag finns där i vågen invid stranden,
Jag finns där i vårens varma vind.
Jag finns där och leder dig vid handen,
Jag finns där i tåren på din kind.
Jag finns i en blommas spröda knoppar,
i fågeln som sjunger i ett träd.
Jag finns bland de fjärilar som fladdar kring
på åkrar med mognande säd.
Jag finns i ett regn som slår mot rutan
och i flingor av fallande snö.
Jag finns i musiken som du hör ibland.
Så länge du minns kan jag ej dö"'

Anonym sa...

Jag blir alldeles kall när jag läser artikeln i Expressen - det ser enl. den ut som att Lars inte var där när hans älskade fru gick bort, utan var i nåt ärende :(
Hoppas jag tolkar den fel.

malinj80 sa...

Till Anonym:
Lars var hos Linda när hon somnade in.
Tyvärr har det blivit fel.
Han var iväg en sväng dagen innan.
Malin

Anna sa...

Malin, önskar jag kunde säga/göra något för att att du ska bli lite "hel" igen. Att mista någon så nära vän kan inte vara enkelt och samtidigt skola in isak på dagis. Skickar därför istället världens bamsekram till dig. <3 Kramar Anna och Oskar

Anonym sa...

Åh, det är så lätt att det blir fel i artiklar men så skönt att veta att han var hos henne.
Kram!

Fotograferande Maria sa...

hej!

Har du med fått konstiga kommentarer?!? Det har jag men väljer att ignorera dem. Elakingarna från Lindas blogg har visst flyttat till min. Men de jag fått som frågar om Lars höll Lindas hand när hon dog kan jag förtå efter att ha läst din länk till expressen. Ska länka till det i min blogg med.

Det är så sorgligt...

Stor Kram Maria
http://mariasdagbok.blogspot.com/

Anonym sa...

Ledsamt ja tycker jag med som inte kände Linda annat än genom bloggen. Måste vara väldigt svårt för er som stod henne nära. Känner en saknad, saknar alla Lindas fina inlägg men samtidigt är det ju skönt att hon slipper ha ont. Så sorgligt - tänker på er. Kram Åsa