Sidor

fredag 13 februari 2009

Fredag

Så himla skönt att denna fredag snart är till ända. Jag har ju "bara" jobbat 11 timmar idag. Känns inget roligt när man åker till jobbet och vet att man ska jobba så länge. Men nu är det 2 veckor till nästa gång.
Idag skulle M åka i klippa sig. Tänkte för mig själv på jobbet att även A skulle behöva klippa sig men när jag kom hem var han också klippt. Perfekt, då behövde jag inte grunna på det mer. De blev jättefina båda två.
Jag har fått prover från Leaf på posten idag. Gick med i deras test center för ett tag sen. Idag fick jag 6 stycken provpåsar med vad jag tror är halstabletter. Står inget på påsarna vad det är för något i dem. Man ska smaka på dem och sen fylla i ett frågeformulär. Jag fick även en tack för hjälpen påse.



Denna påse ska jag äta framför tvn ikväll.


Jag fick ett recept av min jobbarkompis i veckan. Det var på en varm smörgåstårta. Gjorde den ikväll. Den blev riktigt god och jag kan verkligen rekomendera den.


Varm smörgåstårta


Ca 12 bitar


*16 skivor formfranska


Fyllning 1:


*4 kokta ägg


*4 msk majonnäs


*dill


Fyllning 2:


*1 purjolök


*150 g rökt skinka


*1 pkt bacon


*3 dl grädde


*2 msk vetemjöl


Garnering:


*4 skivade tomater


*salt


*peppar


*3 dl riven ost


Ugn 200 grader


Gör så här:


1. Fyllning 1: Blanda ägg, majonnäs och dill till fyllning 1.


2. Fyllning 2: Fräs samman strimlad purjolök, bacon och skinka. Häll på grädden och red av med mjölet. Låt det puttra en stund och därefter svalna.


3. Lägg 8 skivor formfranska i en ugnsfast form. Lägg på fyllning 1, täck med de återstående 8 skivorna formfranska och lägg på fyllning 2.


4. Toppa med skivade tomater, salta och peppra och strö över riven ost. Gratinera i ugnen i 20 min.


Nu när jag suttit här och skrivit receptet märkte jag att jag inte alls gjort som det stog! Istället för formfranska hade jag smörgåstårte botten för det fanns ingen formfranska i affären.Och så lade jag båda fyllningarna i mellan och hade bara tomaterna och osten ovanpå. Men men den blev jättegod och varför ska man följa ett recept?

1 kommentar:

Emma sa...

Kan vem som helst bli provsmakare..... Lät som ett jobb som skulle passa mig perfekt!
Å den smörgåstårtan lät ju supergod!
KRAM