Sidor

fredag 5 december 2008

Lussekatter

Idag är jag hemma med sonen som hade feber när jag hämtade honom på dagis igår. Han var inte alls pigg. Hade till och med sovit en stund efter maten. Idag verkar han piggare, har inte kollat febern.

Tänkte jag skulle bakat lussekatter igår efter jobbet men eftersom jag skulle vara hemma idag så har jag gjort det nu. Har aldrig gjort det förut. Delade upp degen och gjorde några med saffran. De blev lite små men faktiskt rätt fina.

Nu tänkte jag skulle försöka göra ett litet röjande här. Har försökt o hålla så bra ordning det bara går sen vi röjde innan A:s kalas. Fick en fin kommentar av L När de kom hit o firade honom: "Vad det va städat o fint här". Ja ja vet att det brukar se ut som det gått fram en tromb i bland.

1 kommentar:

Linda sa...

Hihi, nä då, det brukar nog vara mer städat och fint hemma hos er än här! ;-)

Gott med lussekatter! De såg goda ut på bilden du skickade!

Stackars A som blivit sjuk. Hoppas han mår bättre nu. Har själv legat nästan hela dagen idag med en HEMSK huvudvärk. Men nu känns det tack och lov bättre!

kram Linda