Sidor

lördag 1 januari 2011

1/1-11

Har för första gången i mitt liv gjort vårrullar! Har en jobbarkompis från Fillipinien som inspirerat mig! Fick det hos henne när jag var där en gång! Så goda de var! Nu hade hon fixat deg till mig så jag kunde göra egna! De går tydligen bara att få tag på i specialaffärer.
Det var faktiskt inte så svårt som jag trodde! Och det blev riktigt goda!

Gårdagen var riktigt bra! Vi hade ett par kompisar här! Vi åt fläskfilé, hasselbackspotatis och kantarellsås! Det är våran traditionsenliga nyårsmat!
Och till fika åt vi ananaspaj och glass!
Vid tolvslaget var vi ute o skålade o sköt raketer! Vädret kunde varit bättre, här spöregnade det och blåste och var ett par plusgrader varmt! Det var lite svårt för gubbarna att få fart på raketerna!

I natt har jag vaknat till flera gånger av att det dönade till! Det var snön som kanade av taket!

Inga kommentarer: