Sidor

torsdag 2 september 2010

Första dagen!

Igår var jag tillbaka på jobbet efter mer än 7 månaders mammaledighet! Men när jag kom in i fabriken kändes det som om det var igår jag gick hem. Allt kändes som vanligt! Det var roligt att träffa alla igen. En del har jag haft kontakt med under ledigheten. Nu är det ju inte så att jag ska jobba så mycket. Jag ska bara jobba onsdagar 07.00-15.00. Tycker det kan vara bra för sambon att vara hemma lite! Han tycker det är så lugnt att vara hemma. Men tror han ändrade uppfattning efter igår.
A ska till bussen, lilleman ska ha mat, sova byta blöja A ska hämtas från bussen o helst ska man göra lite nytta där i mellan.
Han brukar alltid fråga mig när han kommer hem vad jag gjort på dan. Har jag inte gjort nåt särskilt så tycker han att jag varit lat. Men vissa dagar kanske man får ägna mer tid åt lilleman. Ibland vill han inte alls ligga på golvet o kravla eller gunga i babygungan! Så då får man gå o bära honom.
Han är rätt så rolig Lilleman: Han vaknar alltid tio i sex på morgonen! Kan skilja tio minuter hit eller dit. Men så punktlig! Och på kvällen ska han ha sin välling klockan åtta! Nån gång går det komma över åtta men oftast lite innan!

Inga kommentarer: