Sidor

måndag 2 augusti 2010

Augusti

Vad sommaren går fort! Det är redan augusti! Just nu känns det som det är höst, det är alldesles grått o regnar. Hoppas att sommaren kommer tillbaka ordentligt!
I fredags hade jag o E fixat ihop lite pajer o fika o tog med våra familjer och överraskade våran fina vän L. Blev en lyckad kväll.
I lördags åkte vi iväg till Ulricehamn. Min bror o hans fru har sin husvagn där. Först gick vi på stan en sväng o kikade i affärer. Skulle shoppat lite kläder till Lilleman, han börjar växa ur sina kläder han har. Får väl ta o övertala gubben om o åka till Ullared! A hittade två kompisar så han såg vi inte så mycket av! Det blev en hel dag där med god kvällsmat!
Igår var vi bara hemma o tog det lugnt. Vi var i väg en runda i skogen o kollade efter kantareller. Hittade lite vi kunde ha till mackorna på kvällen men det blir ju tyvärr inte mycket kvar när de e stekta! A plockade blåbär som vi ska göra en paj på idag. Men han sprang mest runt o tjatade så det blev jag o sambon som plockade de mesta.
Idag tänkte jag röjja i tvättstugan, vi plockade bort garderoberna där nere o ställde dem i sovrummet. Och sen dess är det ingen som orkat ta tag i det som står i säckarna! Har 2 säckar med gardiner o dukar jag ska rensa. Kan nog finnas en del o kasta! Sambon fick rycka in o jobba idag så vi får väl se när han kommer hem!
Nu kom A upp! Han o Lilleman ligger nu i våran säng o myser!

Inga kommentarer: