Sidor

måndag 13 december 2010

Helgen som gick...

Denna helg har både varit upptagen och lugn =)
I lördags hade vi kalas för Anton, Han fyllde ju den 15 november men sambon var ju sjuk då o sen har det varit annat på helgerna så det blev inte förräns nu. Alla kunde tyvärr inte komma men några var här iaf.
Han fick pengar, lego, spel, en skämtlåda mm. Han var jättenöjd med sina presenter. Jag hade bakat lite kakor som vi bjöd på. Kladdmuffins, chokladbollar och daimrulltårta. Rulltårtan var uppskattad. Har lovat brorsans tjej o fixa en till henne, Så då vet jag vad jag ska göra i eftermiddag. Hojta till om de e nån som är intresserad av receptet. Då lägger jag upp det här i så fall.
Legolastbilen han fick byggde han ihop på kvällen när alla åkt hem. Han har blivit väldigt duktig på de här på o bygga efter ritning. Kan behöva hjälp nån gång ibland bara.

Igår hade vi en lugn hemma dag. Jag o Anton skulle byggt ihop nån av alla de byggsatser som han lyckats ta i sär, men han tröttnade innan vi hade hittat alla bitar. Vi bakade marknadsgodis också. Denna gången blev den bra. Förra veckan när jag gjorde den så blev det nåt fel. Jag tror det var fel på receptet jag hittade på nätet. För i detta var det bara 1,5 dl vatten och i det andra var det 3,75 dl vatten.
Tom Anton tyckte om dessa godisar. Han brukar inte gilla sånt.

Idag är det ju lucia.  Tyvärr har inte Anton nåt firande med föräldrarna iår. Lite tråkigt men jag har sett några lucior på tv i stället.

1 kommentar:

Mia sa...

Lägg gärna ut receptet på rulltårtan ;) Det låter gott!
Kram/Mia