Sidor

onsdag 24 februari 2010

Fortfarande namnlös...

Stackars Lilleman har fortfarande inte fått något namn. Jag eller rättare sagt vi har lite beslut ångest. Var nästan bestämt att han skulle heta Rasmus men då kom jag på att tänk om han inte kan säga R som A när han var mindre. Han lärde sig det i somras o då var han 5,5 år. Tycker Rasmus är fint fortfarande så det är med på listan. Sen har vi Isak, men M tycker det är för kyrkligt. Men det tycker inte jag. Det är ett kort och lätt namn utan några R. Och så Alfred, hade det innan han föddes men jag vet inte riktigt. Tror nog mest att han är en Isak. Tycker det passar bra ihop med Anton. Eller vad tycker ni???


Rasmus, Alfred eller Isak???

Denna fina kofta fick jag av ett par vänner till mina föräldrar. Det var två mössor till också!




Det är inte så mycket kvar i utbygget nu, golven ska oljas, golvlister ska upp. Ytterdörren är isatt men det visade sig att det var fel dörr!!!! Den vi skulle ha har större fönster än den vi fått. Vet inte varför det har blivit fel och det verkar som om ingen annan vet det heller ! Eftersom vi skulle ha likadana källardörrar beror det nog på det. Men vi lyckades övertala att vi ville ha den vi skulle ha så den får vi vänta på i 5 veckor till.

Förhoppningsvis kan målaren komma i nästa vecka och tapetsera. M lyckades pruta en hel del med honom. Från början skulle han ha haft 27000 kronor plus moms men vi skulle få det billigare nu.

Sen ska vi ha tag på skjutgarderober till vårat sovrum också. Vi vet vad det är vi vill ha men det verkar som om det är svårt att få fram ett pris på det. Snickarn är inte alltid så snabb med vissa saker som man skulle vilja.

Ja ja det var visst en del kvar. Ändå har jag inte räknat med det som är kvar ute!!!

Jag är rätt så trött på detta nu. Vill att det ska bli klart. Man känner sig instängd när man bara har sovrummet och tvrummet att var i!

4 kommentarer:

Linda sa...

Jättefina namn alltihop... men jag röstar nog på Isak! Fast kanske ser han ut som en Alfred?! Hmm... svårt det där med namn! Lilleman passar ju också! ;-)

Håller tummarna för att ert utbygge snart blir färdigt! Förstår att det känns lite instängt att inte ha så många rum att vara i.

kram!

Mia sa...

Jag röstar för Isak.
kram Mia

Anonym sa...

isak det blir bra!

Anonym sa...

Ja gillar Alfred väldigt mycke! Men Isak är också jätte fint!
Du ska se att allt kommer bli kalas bra när de hela är klart!!!

Kram Emma