Sidor

söndag 7 december 2008

Bio

Idag har jag o A varit på bio. Det var första gången för han. Han tyckte det var spännande. Vi kollade på Madagaskar 2. En riktigt lyckad film jag kan rekomendera. A tyckte också den var bra så när vi gick ut frågade han om vi inte gå och kolla på den igen.




Ikväll har jag frostat ur frysen, det var välbehövligt. Det var inte så mycket som behövde kastas men däremot väldigt mycket is. Vi hade glömt att stänga dörren ordentligt för ett tag sen. Det tog faktiskt inte så lång tid men ändå är det något man går o drar sig för att göra.

Jag har gjort en väldigt god sallad också! Har inget direkt recept för den, har en kompis som brukar göra den.

Jag tog: 1 klyfta vitkål

1 ganska stor morot

Turkisk youghurt

Alpnearings vitlökskrydda

Alpnearings salladskrydda.

Strimla grönsakerna i tex en matberedare, blanda ihop youghurt och kryddor, rör ihop allt o smaka av.

Man behöver ju inte just ha Alpnearings kryddor.

Jag råkade få i lite väl mycket vitlökskrydda. Så nu stinker vi allihop.

Inga kommentarer: