Sidor

fredag 13 januari 2012

Sjuk katt!

Har varit i väg med våran katt hos veterinären idag. Han har fått nåt slags eksem eller vad man ska kalla det.
Han har tappat allt hår på insidan av frambenen, bröstet o en del av magen. Vet inte vad som hänt.
Upptäckte det i förrgår! Det finns inte ett enda hårstrå på den del där han tappat håret.
Veterinären sa att han aldrig sett något liknande. Han gav honom antibiotika i sprutform. Fick med några påsar kamomillte som skulle kokas upp med vatten o sen ska jag spruta på det med en sprayflaska.
Fick med ett par tabletter som jag ska ge honom i morgon o så ska vi tillbaka på söndag igen. Han tyckte även vi skulle åka till Granngården o köpa en tratt så han inte kan inte slicka på det utsatta stället. Tyvärr hade de inte några än men snälla Inger (Häldefors cats) lånade ut sin. Fick även låna bur av henne :).
Nu känns det som om katten inte är så glad i mig. Först tvingade jag in honom i en bur, sen åka bil, få spruta av veterinären.
När vi väl kom hem tvingade jag på honom en tratt o sprutade ner honom med kamomill te.
Nu sitter han i ett hörn i tvättstugan o tycker synd om sig själv. Hoppas nu att han blir bra snabbt!

Inga kommentarer: