Sidor

torsdag 19 mars 2009

Lös tand

I söndags när jag borstade tänderna på sonen tyckte jag att ena framtanden i underkäken såg lite konstig ut. Kände på den och den var lös. Nu kände jag på den igen och den komma nog trilla ur i helgen för nu är den väldigt lös. Han är överlycklig över att ha en lös tand. Hur man nu kan vara det.
Idag är han ledig från dagis igen. Min pappa och hans granne kommer ner i eftermiddag o klyver ved. Tycker det är himla snällt av dem. Jag tycker verkligen det är tråkigt att klyva ved men det är ju nödvändigt.
Jag ringde idag o ändrade sonens tid hos ögonkliniken på Ryhov. Tiden han fått tyckte jag inte passade så bra eftersom jag jobbar då och inte vill ta ledigt. Jag fick en ny tid på LÖRDAG!!! trodde hon sa fel först men de hade tydligen mottagning då också.

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag har också något minne av att jag var väldigt lycklig över min första lösa tand! ;-) Jag och en kompis hade tävling om vem som kunde få loss sin lösa tand först.

kram Linda

Anonym sa...

Klart han är lycklig. Det är stort att tappa tänder som liten. Min stora tjej som är 6 tappade väl sin första nån gång i höstas och jag har väl aldrig sett henne så stolt innan*S*

Hoppas allt är fint med er annars?
Kram Linda