Sidor

måndag 7 juni 2010

Underbara sol!

Vilket kanon väder de har varit de sista dagarna. Men idag var det roliga slut för nu e det mulet o regningt.
Denna helg har sprungit iväg som vanligt. Fredagen stog det städning på schemat. Och jag städade ordentligt, dammade, damsög och torkade golven. Skönt att ha det gjort men idag är det nog dags för en sväng med dammsugaren igen! A var i väg hos sin klasskompis o lekte så honom såg vi inget av förräns på kvällen.
I lördags var A i Göteborg med sin faster hennes sambo och A:s kusin. De var på Lek o buslandet o lekte. Jag lämnade av honom i Tidaholm klockan halv tio och han var hemma igen vid åtta! De hade haft det jätteroligt!
Jag, I, mamma och min bror var också i Göteborg o hälsade på min pappa som ligger på sjukhuset där. Han har oppererat bort en tumör i huvudet men efter omständigheterna kan jag säga att han mår helt otroligt bra. Han var jättepigg. Och han får nog komma hem på fredag igen.
I söndags var mamma här o umgicks lite. Vi åt färskpotatis o sill o skinka till lunch. De första potatisarna man äter är ju så goda! På eftermiddagen tog vi en promenad för att plocka liljekonvalj men de hade tyvärr redan blommat över =(

1 kommentar:

Sofia sa...

Hej!
Jag har sett att du bloggat om Marabou Polka och vill därför passa på att tipsa dig om allt kul som nu händer kring den nya chokladsmaken. Vi har bland annat tagit fram ett Polkaspel på Facebook, där du kan utmana dina vänner i att dansa till svängiga polkatakter kombinerat med sköna rock-, hiphop- och popbeats. På http://apps.facebook.com/polka/ kan du testa dina danskunskaper och samtidigt tävla om fina priser. Vi har 1000 DJ Hero-spel som ska hitta sina ägare och dessutom har vi 1500 unika Polka-handdukar som andrapris.
Eller kanske vill du träffa oss under sommarens polkaturné? Läs mer om allt kul som händer på www.marabou.se/polka!
/Sofia