Sidor

söndag 15 maj 2011

På promenad...

I går förmiddag tog jag, Mikael o Isak en promenad för att kolla om liljekonvaljen hade börjat slaga ut! Och det hade den. Jag plockade en jättestorbukett!
Det mesta av den band jag ihop och åkte upp till kyrkogården o satte hos Linda. De 'r hon som lärt mig när de blommar. Och jag vet att det var en av hennes favorit blommor!
Det är fortfarande jobbigt att gå in på kyrkogården. Jag börjar alltid gråta när jag kommer fram till graven <3 Saknar henne....


För en gångs skull tog jag med mig kameran när vi gick. Jag tänkte att det finns väl alltid nåt intressant o fota.
Och det gjorde det verkligen igår. Det var ett kanadagäss par med ungar i dammen intill mitt Liljekonvalj ställe!
Och det fanns lite andra roliga saker att fota!


 Små söta dunbollar!


 Denna sko hängde i ett träd!


Undrar om det är luffarna som fått använda denna pall?

1 kommentar:

Eva sa...

Åh så söta ungar till gässen!

Här uppe i Roslagen vid Rånäs slott hör man bara fåglarna, men man ser dom inte. Dom ligger nog på ägg o ruvar, tror jag!

Däremot har vi fullt med fullvuxna sångsvanar med fjolårsungar vid grann-bondens åker! Vi räknade imorse till 20 st fullvuxna individer! Dom är helt underbara o större än knölsvanar.